2011. október 5., szerda

Azok az átkozott gének!

Régen foglalkoztat a gondolat, vajon mennyire múlik a géneken az elhízás kérdése. Örököljük  vagy kemény munkával megszerezzük a súlyfelesleget?
Nem kutatásokra alapozom a véleményemet, nem vagyok tudós. Természetesen elolvasom én is az ehhez kapcsolódó cikkeket, amik egyre jobban megerősítenek, hogy jó úton járok, amikor azt mondom, az anyukád méreteinek ahhoz semmi köze,hogy te  hogy nézel ki! Jobban meggyőznek azonban azok az esetek, amiket magam  körül tapasztalok.

Gyakran hallod biztosan Te is a kifogást, á, semmi esélyem, hogy lefogyjak, anyukám is pont ilyen volt.
Gyakran látni családokat a  népszerű gyorséttermekben,  akik mindannyian valóban egyformán gurulnak.Tényleg a gének tehetnek róla?




Sok mindent tanulunk a szüleinktől, amiért hálásak vagyunk nekik. Én is szerencsés vagyok, mert kifogtam a világ legnagyszerűbb  anyukáját!:) Véget nem érően sorolhatnám,mit köszönhetek neki!

De magammal hoztam a szülői házból azokat a szokásokat is, amelyek a plusz 30 kilóhoz vezettek. Az " egyél még egy kicsit" típusú biztatásokat,  a kenyér szeretetét, hiszen olyan finom a dinnye  meg a szőlő vele:), a vasárnapi süteményezéseket,a cukros zsíros kenyér majszolását hajdanán a játszótéren.

Biztosan nem haragudna most, ha tudná, hogy néhány általa hasznosnak hitt szokáson változtattam, és így nekem sikerült megvívni azt a harcot, amibe neki beletört a bicskája.
Csak az étkezésen változtattam, a géneken nem! 10 centivel vagyok magasabb, mint ő volt,és 15 kilóval könnyebb.  De még mindig az ő lánya! Ugyanazzal a génállománnyal!

Gondold át Te is! Vajon mi a Te "örökséged"? A hasonlósággal takarózni veszélyes! Végleges és visszavonhatatlan állapotba kerülsz  tőle.

Oszd meg velünk a "hozományod", hagy tanuljunk belőle!:) S talán ideje mégis megváltoztatni  az örökletes "zsírállomány"-t!:)

1 megjegyzés:

  1. Az én Anyukám is csodálatos, és ezeket a szavakat én is gyakran hallottam, bár én nem vagyok sem édes szájú és a kenyeret sem szeretem, mégis sikerült elhíznom, mert "szó fogadta" az egyél még egy kicsit kedves mondatoknak.
    De remélem nekem is sikerül ezeket az akadályokat leküzdeni, mert nagyon akarom, és ez a lényeg! Na meg az, hogy ne add fel, mert sikerülni fog!:))

    VálaszTörlés